شاعرانه

اشعار زیبا؛ دفتر بهترین شعرهایی که خوانده‌ام

شاعرانه

اشعار زیبا؛ دفتر بهترین شعرهایی که خوانده‌ام

و گه گاهی
دو خط شعری
که گویای همه چیز است و
خود ناچیز...

دارم سخنی با تو‌ و گفتن نتوانم

دوشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۴۰ ق.ظ

دارم سخنی با تو و گفتن نتوانم

وین درد نهان سوز نهفتن نتوانم


تـو گرم سخن گفتن و از جام نگاهت

من مست چنانم که شنفتن نتـوانم


شادم به خیال تـو چو مهتاب ِ شبانگاه

گـر دامن وصل تو گرفتن نتـوانم


با پــرتو ماه آیم و چون سایه ی دیوار

گامــی ز سر کوی تو رفتن نتـوانم


دور از تـو من ِ سوخته در دامن شب ها

چـون شمع ِ سحر یک مژه خفتن نتـوانم


فـریاد ز بی مهریت ای گل ! که در این باغ

چون غنچـه ی پائیــز ، شکفتن نتوانم


ای چشم سخنگوی ... تو بشنو ز نگـاهم

دارم سخنی با تو و ... گفتن نتوانم !!


شفیعی کدکنی

۹۴/۰۴/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی